Det stora doppet!

Nu är vår son döpt! I Habo vackra träkyrka den 22/5 döptes han tillsammans med två andra gossebarn; Harry och Love! Det blev en fantastisk dag, från början till slut (ok då, kanske inte från allra första början, men nästan!). Lättrörd som jag är fälldes en och annan tår när min lille Sixten i prästens vana händer välkomnades i guds familj
och, när själva dopakten var över, visades upp för församlingen!
Som faddrar har Sixten fått min bror Tony och vår goda vän Ninna, de bästa faddrar man kan tänka sej! Dopklänningen köpte min farmor och farfar när jag skulle döpas den 26/9 -1982, även Tony är döpt i den! Roligt när man kan använda gamla saker.




Sixten fick bland annat två träd i dopgåva, ett körsbärs- och ett äppelträd. Dagen efter dopet passade jag på när Sixten sov middag och grävde två gropar att plantera dem i, det gick hur bra som helst. Problemet var att det stod två buskar där jag bestämt mej för att sätta trädet, så jag försökte även gräva upp dessa. Hemskt dumt att spaden gick av då bara... Antingen är jag väldigt stark eller så var spaden väldigt dålig, jag vill gärna tro på det första alternativet, men eftersom jag vet att redskapet är inköpt på ÖB så kanske det snarare är alternativ två som var orsaken till haveriet.
Hursomhelst slutade med att vi angjorde en bopgserlina runt buskarna och drog upp dem med rötterna med hjälp av gammelbilen! Det gick jättebra, såg troligtvis lite märkligt ut! Avgör själva!



Från det ena till det andra så bara måste jag berätta om en händelse som får mej att skratta högt bara jag tänker på det! Maken skulle rensa kattlådan, som vi har placerad i källaren precis intill en vägg. Plötsligt hör jag honom, med panik i rösten, säga att "det är blött här på golvet" och "det är jätteblött här, en hel pöl" varpå han plaskar i pölen med handen!
Ok, inte så bra, jag ser framför mej hur badrummet som ska renoveras till hösten försvinner i fjärran, och istället ser jag grävmaskiner och dränering av husgrund framför mej.
Maken som blir något bekymrad över det faktum att det är bött i källaren fortsätter plaska runt i pölen med handen, troligtvis för att ta reda på mängd, härkomst och karaktär av det våta. Det är då jag inser att det är kattkiss pölen består av! I samma ögonblick gör även maken samma upptäckt, han luktar nämligen på ovan nämda pöl! Där har han suttit med näven i kattkiss och plaskat runt som om det vore vatten! Det är humor, iallafall tycker jag det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0