En månad sedan!

Nu var det visst en månad sedan jag senast skrev ett inlägg i bloggen! Vet inte vad som gör det hela så sporadiskt! Kanske händer det dåligt med spännande och intressanta saker att skriva om?

Jag har sedan sist grävt en liten rabatt i vår lilla trädgård. Mina gröna (??) fingrar längtade efter att få rota runt i jorden, så jag var helt enkelt tvungen! Det blev ett nätt litet land, fick gräva bort en hel del "gruskross" även kallat makadam tror jag innan jag kunde fylla på med ny fräsch jord. Lite jobbigt är det ju att stenläggningen på uteplatsen så sakteliga börjar haverera eftersom jag tagit bort ovan nämnda grus... ja, det blir ett senare bekymmer.

Ett annat bekymmer jag har, och som verkligen bara blir värre och värre med åren, är min daggmasksfobi. Jag hör ju själv hur larvigt (nu var jag rolig) det låter, men just maskar är det absolut äckligaste jag vet! Senast jag såg en fick jag riktigt ångest och gråtattack, Rickard fick rycka ut och ta undan det stackars krypet innan jag fick ett totalt psykbryt. Kan ju tillägga att just denna masken var den största jag sett, riktigt fet och otäck! I våras när det regnade fanns det helt galet mycket mask på området där vi bor. Överallt på asfalten låg de och såg otrevliga och allmänt maskäckliga ut, tillslut klarade jag inte att gå från bilen till lägenheten utan fick köra fram, eller bli skjutsad till dörren, för att överhuvudtaget ta mig någonstans!
Just den här sortens fobi i kombination med trädgårdsintresse är inte helt optimalt kan jag säga! Dessutom motsägelsefullt eftersom jag vet att de gör nytta i jorden och får mina växter att bli finare, men det hjälper mig liksom inte!

Nu har jag ägnat mig åt maskterapi en stund, i nästa blogginlägg kanske jag kan berätta om var fobin kommer ifrån, för jag råkar faktiskt veta det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det var riktigt tungt att resa sig från soffan

2010-06-23 @ 22:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0